Blog

Conservació i restauració d’un model de cervell

Descripció peça Tall transversal de cervell, model amb vista de la part inferior del cervell, construÏt de guix i estopa, pintat en pintura acrílica. En el gruix superior dret hi ha una placa rodona de metall daurat amb l’inscripció en frances (Musées Scolaires-Paris-Rue de la Monnaie no23 Emile Deyrolle). Muntat i acollat al centre d’un…

Pintura – Sant Francesc de Paula

Descripció del bé i estat de conservacióUna cornucòpia emmarca una pintura sobre vidre amb la representaciò de Sant Francesc de Paula. En la part superior observem un important fragment de vidre trencat on manca un 95% de la capa pictòrica d’aquesta zona i ens deixa entre veure un tros de paper pintat i rebregat. Girem…

Caixa de papallones

Metodologia emprada en la restauració i productes emprats (desinsectació, consolidació, fixació, neteja, reintegració,…) Fotos de detalls. Comencem eliminant el vernís utilitzant aiguarràs, paper de vidre de diferents gruixos i llana d’acer per decapar i polir, amb l’aspirador traiem la pols i l’utilitzem també per detectar tots els forats de corcs que hi ha per tota…

Conjunt de quatre cavallets de la Festa Major de Banyoles

El que es va prioritzar a l’hora de restaurar aquests cavallets, ha estat en tot moment, intentar tornar el màxim possible al seu estat original, aplicant criteris de restauració, com l’ús de materials reversibles i materials apropiats, per reduir problemes en futurs tractaments.És per això, que es van treure totes les capes de refets anteriors, per…

Paisatge de Paris. Miró Lleó

FITXA TÈCNICA Nom de l’Objecte Paisatge de Paris. Miró Lleó Matèria – Tècnica Pintura a l´oli sobre tela. Dimensions 168 x 98 x amb marc / 80 x 150 sense marc Autor – Època Gaspar Miró i Lleó (1859-1930). Nascut a Vilanova i la Geltrú. Pintor. Va viure a Barcelona, París, Lió i Venècia. Tema.…

Sant Antoni / Plafó de rajoles

Sistema de presentació. Reintegració. Es consolida la capa superficial més debilitada amb Paraloid. Realitzem una neteja més acurada, per treure tots els estucs i retocs antics, que sobrepassen la zona perduda. Consolidem el gruix dels fragments i els unim. Reintegrem amb escaiola les zones on manca suport i un cop sec amb estuc reproduim l’esmalt…

Àmfora Jaciment de Can Bellet

FITXA TÈCNICA Nom de l’Objecte Àmfora Matèria – Tècnica Argila, ceràmica ibèrica a torn Dimensions 28cm diam.x 72cm alçada Tema. Descripció. Títol Àmfora. Conserva el perfil sencer tot i que li manca la part final de la base. Procedència Jaciment de Can Bellet – Can Canyameres – La Guinardera ll de Sant Cugat del Vallès.…

Relleu escultòric xemeneia de guix

Nom de l’Objecte Sant Jordi Matèria – Tècnica Relleu escultòric xemeneia de guix Autor – Època Lluís Domènech i Montaner- s.XlX Tema. Descripció. Títol Relleu escultòric d’una xemeneia on es representa Sant Jordi matant el drac en presencia de la princesa. Procedència Casa Museu Lluís Domènech i Montaner Restauradora Mª Neus Campmany Queralt Exàmen preliminar…

Arrencament rajoles

FITXA TÈCNICA Nom de l’Objecte Arrencament rajoles Matèria – Tècnica argila – vidriat (policromia amb blau, groc i ocres) Dimensions rajoles 13×13 Autor – Època desconegut – segle XIX Tema. Descripció. Títol Arrencament d’uns panells de rajoles col.locats en uns espais exteriors, alguns de difícil accès i enganxats amb morters, ciments i materials dels anys…

Le Petit Palais Paris Maestro Palmero

FITXA TÈCNICA Nom de l’Objecte Le Petit Palais Paris Maestro Palmero Matèria – Tècnica Pintura a l´oli sobre tela. Dimensions 124 x 97 x amb marc / 89 x 116 sense marc Autor – Època Alfredo Palmero de Gregorio – Maestro Palmero – un dels grans pintors del segle XIX. Neix a Almodovar del Campo…